وسواسReviewed by پرشین مقاله on Oct 3Rating: وسواس پیچیده ۴.۵وسواسوسواس مشتمل بـه ۱۶ صفحه مـی باشد. وسواس پیچیده به منظور خرید مقاله اقدام نمایید. وسواس پیچیده وسواس

http://telegram.me/pmaghale

وسواس از اختلالات اضطرابی انسان هاست کـه پایـه زیست شناختی دارد. وسواس گاهی از کودکی شروع مـی شود ولی نمونـه های آن را درون تمام گروه های سنی مـی توان مشاهده کرد. این یکی از شایع ترین رفتارهای درونی انسان هست و نیرویی بی ریشـه ولی قوی هست که انسان را بـه انجام و یـا بازداشتن از اعمالی وادار مـی کند.

مطلب  وسواس مشتمل ۱۶ صفحه است، وسواس پیچیده به منظور دیدن فهرست مطالب مقاله و جزئیـات آن بـه اطلاعات اضافی زیر مراجعه فرمایید.

مقدمـه. ۲

تعریف وسواس.. ۲

انواع وسواس.. ۴

ریشـه های خانوادگی وسواس: ۴

ویژگی های اختلال شخصیت افراد وسواسی. ۵

توصیـه های اساسی پیشگیری و درمان. ۶

وسواس پیچیده‌ترین بیماری روانی است.. ۸

وسواس فکری.. ۱۰

تشریح نوع اختلال. ۱۰

علل زمـینـه ای بروز اختلال. ۱۱

عوامل پیشگیری کننده ۱۳

مغایرت با احکام دینی. ۱۴

مصادیق دیگر  وسواس.. ۱۵

خلاصه ای کوتاه از مقاله  وسواس را درون زیر مـی توانید ببینید.

وسواس عبارت هست از رفتارها، عقاید، افکار یـا تصوراتی کـه تکرار شونده و پایدار هستند. برخی معتقدند کـه وسواس نوعی حس واخورده و ناخودآگاه هست حالتی کـه در آن فکر، مـیل یـا عقیده ای خاص کـه اغلب وهم آمـیز و اشتباه است، آدمـی را درون بند خود مـی گیرد، بـه طوری کـه اختیـار و اراده را از او سلب مـی کند

وسواس پیچیده‌ترین بیماری عصبی و روانی هست که شاید به منظور یک فرد سالم و شخصی کـه هیچگاه دچار اختلال وسواسی نشده، درک و شناخت این بیماری اصلا مقدور نباشد.

در یک عبارت ساده اختلال وسواسی- جبری عبارت از وجود حداقل یک فکر اضطرابی درون شخص هست که نـهایتاً منجر بـه بروز یک رفتار جبری درون فرد مـی شود . فکر و رفتار درون شخص ، غیر قابل کنترل بوده و شخص ناگزیر از تسلیم شدن درون برابر  آنـهاست .

در تشریح ساده و کلی علل بروز اختلال ، بایستی اشاره نمود کـه این اختلال ها عمدتاً مـی تواند ثانوی ، یعنی بـه دنبال یک اختلال دیگر درون فرد مطرح باشند و یـا این کـه به دنبال ، ناراحتی و اختلال دیگری پدید آید کـه مقصود ، افسردگی است

مـهمترین و ساده ترین عمل پیشگیری کننده ، توجه مناسب و معتدل بـه ایفای نقش تربیتی به منظور کودک است. این کـه از ارائه ی عوامل تربیتی و اِعمال فشار شدید جهت شکل آداب و اصول درون رفتار کودک خودداری نمود.

وسوسه از القائات و اعمال شیطان است، شاهد بر این ادعا آن هست که این کار با احکام دین و آثار و اخبار اهل بیت سلام الله علیـهم اجمعین، مغایرت دارد.

از دیگر مصادیق وسواس، وسوسه درون نیت و تکبیره الاحرام هست که برخی بـه آن مبتلا هستند و بعضاً خود را با این کار از مقدسین بـه حساب مـی آورند، از دیگر مصادیق و شئون وسوسه، اقتدا ن این افراد درون نماز جماعت بهانی هست که بـه حکم فتوا و بر اساس موازین، عادل بـه حساب مـی آیند، ظاهراً آنـها تقیدشان را نشان مـی دهند و از باطن آن ها خداوند باخبر هست و بررسی هم درون این زمـینـه لازم نیست.

وسواس

۱ -کاکیـا، لیدا، نگرشی نو بـه تربیت فرزند، تهران: اقاقی،.۱۳۷۸

۲ -کاکیـا، لیدا، نگرشی نو بـه تربیت نوجوان، تهران: اقاقی، .۱۳۸۰

۳- احمدی، احمد، روان شناسی نوجوانان و جوانان، تهران: انتشارات مشعل، .۱۳۷۴

۴- سیف، سوسن و همکاران، روانشناسی رشد(۱)، تهران: سمت، .۱۳۸۲ ۵- اسمارت، راسل وهولی، روانشناسی رشد کودکان و نوجوانان، ترجمـه سوسن سیف، تهران: انتشارات وحید، .۱۳۶۴

http://telegram.me/pmaghale




[وسواس | پرشین مقاله وسواس پیچیده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 11 Jul 2018 20:44:00 +0000